.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه‌های کنفرانس خبری رئیس جمهور


بنری پشت رئیس جمهور نصب شده بود که سمت راست آن آیه شریفه "و من یتوکل علی الله فهو حسبه" و همچنین سمت چپ آن این جمله "السلام علیک یا ام المصائب یا زینب کبری" نقش بسته بود.

نخستین کنفرانس خبری محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران در سال جاری با اصحاب رسانه حاشیه های خواندنی به همراه داشت که به برخی از آنها اشاره می شود.

* 360 خبرنگار، عکاس، گزارشگر و تصویربردار از رسانه های داخلی و خارجی این کنفرانس خبری را که در ساختمان شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، پوشش خبری دادند.

* رئیس جمهور که کت و شلوار طوسی رنگ و بلوز آبی روشن بر تن داشت با جمله معروف "اللهم عجل لولیک الفرج" سخنان خود را در ساعت 16 و 40 دقیقه آغاز نموده و به مدت 15 دقیقه به سخنرانی پرداخت.

* ازجمله افراد حاضر دراین مراسم می توان به علی اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، سید مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور و همچنین مهدی کلهر مشاور فرهنگی رئیس جمهور اشاره کرد، کلهر که مدتی است حضورش در دولت کمرنگ شده، ساعت 17 و 40 دقیقه وارد محل این کنفرانس خبری شد و البته گفته شد وی اخیرا عمل جراحی قلب انجام داده است.

* قبل از شروع رسمی کنفرانس خبری موزیک ملایم و آرامی پخش شد.

* این کنفرانس خبری از شبکه های خبر، العالم، پرس تی وی، الفرات و الجزیره به صورت زنده پخش می شد که البته شبکه های آسوشیتدپرس، بی بی سی، سی ان ان و رویترز مهمترین قسمت های این کنفرانس را به صورت زنده پخش می کردند.

* مراد عنادی مدیر کل دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری و محمدحسن صالحی ‌مرام معاون ارتباطات و اطلاع‌ رسانی دفتر رئیس‌ جمهوراز جمله کسانی بودند که سمت راست رئیس جمهور نشسته بودند و مراسم را اداره می کردند. ضمن اینکه عنادی موکدا از خبرنگاران می خواست تا از پرسیدن سئوالهای تکراری پرهیز کنند.

* رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود به ایام ولادت امیر المومنین حضرت علی (ع) و ایام پربرکت ماه رجب اشاره کرد اما درادامه این نشست به شهادت حضرت زینب نیز اشاره ای داشت.

* پس از سخنان رئیس جمهور اولین خبرنگاری که پشت تریبون رفت خبرنگار شبکه خبر بود که از رئیس جمهور در مورد شرایط ایران برای مذاکره با غرب سئوال کرد.

* سومین خبرنگار دعوت شده به پشت تریبون اولین خبرنگار خارجی از شبکه الجزیره بود که وقتی به پشت تریبون رفت رئیس جمهور برای اینکه سئوال وی را متوجه شود از گوشی دستگاه مترجم استفاده کرد که در این هنگام صدای شاتر دوربین های عکاسان فضا را پر کرد.

* وقتی خبرنگار رادیو ایران به پشت تریبون رفت قبل از مطرح کردن سئوال خود به ایام شهادت حضرت زینب (س) اشاره کرد که بلافاصله رئیس جمهور گفت: من از شما تشکر می کنم که شهادت حضرت زینب را به من یادآوری کردید.

* از نکات قابل توجه این کنفرانس حضور دو خبرنگار با نامی واحد از رسانه های مختلف بود، زمانی که خبرنگار روزنامه خراسان با نام"بردبار" به پشت تریبون رفت رو به رئیس جمهور کرد و گفت تشابه اسمی من با آقای "بردبار" روزنامه اطلاعات همیشه موجب شده که حق بنده در چنین کنفرانسهای خبری تضییع شود.

* مردوخی یکی از خبرنگاران با سابقه در حالی که در ردیف اول و مقابل رئیس جمهور نشسته بود رو به وی کرد و با صدای رسا گفت: من اولین نفری بودم که برای مصاحبه ثبت نام کردم اما هنوز نوبت من نشده که رئیس جمهور در جواب وی گفت که کار شما با همین روش کلی وقت می گیرد. همچنین هنگامی که مردوخی به پشت تریبون رفت تا سئوال خود را از احمدی نژاد بپرسد، شروع به خواندن ابیاتی از فردوسی کرد .

* رئیس جمهور در واکنش به خبرنگار شبکه العالم که به جای یک سئوال سه سئوال از وی پرسید گفت: به هر حال العالم یک عالم است دیگه!

* دربخش دیگری از این کنفرانس خبری، عنادی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد درکنفرانس خبری قبلی حدود 50 خبرنگار از شما سئوال پرسیدند اما الان (ساعت 17 و30 دقیقه) هنوز فقط 15 سئوال پرسیده شده است که رئیس جمهور به وی گفت: خب سرعت را زیاد کنید.

* همچنین خبرنگاری در مورد تعامل قوه مجریه با سایر قوا بخصوص قوه قضائیه از رئیس جمهور سئوال کرد وی در پاسخ به این خبرنگار گفت: ظاهرا شما می خواهید ما را درهفته قوه قضائیه با هم (قوه قضائیه) دعوا بیندازید!

* وقتی مردوخی به سوی رئیس جمهور رفت تا نامه ای را به وی بدهد یکی از محافظان فورا بلند شد و دست او را گرفت و او را به سمت صندلی اش راهنمایی کرد که در این هنگام عنادی گفت: باید یک کارت قرمز به آقای مردوخی داد.

*رئیس جمهور در قسمتی از این کنفرانس خبری که تمام حواسش به پرده پشت تریبون جلب شده بود از رنگ پیراهن یک خبرنگار اظهار تعجب کرد وگفت: همه چیز از پشت پرده بیرون می آید!

* یکی از خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر آقای هاشمی رفسنجانی مبنی بر کناره گیری وی از سمت های رسمی از رئیس جمهور سئوال کرد که وی در پاسخ به این خبرنگار گفت: ممنونم! و وقتی با اصرار مجدد این خبرنگار مواجه شد به او گفت: من که از شما تشکر کردم!

* عنادی ساعت 18 خطاب به رئیس جمهور گفت: وقت در نظر گرفته شده برای پاسخ به سئوالات خبرنگاران هم اکنون به پایان رسیده است آیا شما اجازه می دهید که چند خبرگزاری تخصصی دیگر از جمله "شبستان، شانا، مهر" هم بیایند و سئوالات خود را مطرح کنند که احمدی نژاد گفت: اشکال ندارد بگوئید همه آنها بیایند تا دیگر کسی باقی نماند. سایر خبرنگاران نیز از اینکه خبرنگار مهر جزو آخرین نفرات دعوت شده به پشت تریبون بود متعجب شدند.

* این کنفرانس خبری با سئوال خبرنگار خبرگزاری شبستان از رئیس جمهور ساعت 18 و 50 دقیقه به پایان رسید اما در انتهای این کنفرانس خبری عده ای از افراد نیز ضمن حلقه زدن به دور رئیس جمهور وخوش وبش کردن با وی نامه هایی را هم به رئیس جمهور دادند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.19 seconds.